Min åsikt!

jag har verkligen tänkt på en sak..
folk som säger att dom hatar sina syskon. Dom har jag faktiskt aldrig riktigt förstått. visst alla syskon kan verkligen vara pain in the as någon gång. Men det är väl endå helt naturligt? för du själv är säkert inte perfekt heller mot ditt syskon? Men bara för att det kan vara så ibland så är det folk som säger att dom hatar sin bror eller syster.. asså man ba men hallå.. det är det bästa du kan få i ditt liv! ett syskon. du kan seriöst göra allt med den, ditt/dina syskon är andra halvan av dig själv! ni delar samma kött och blod (för hoppningsvist) jag kan rent sakt säga att jag själv aldrig skulle kunna leva utan mina syskon. hur jobbiga dom en är och hur mkt jag bara vill sparka sönder dom ibland så är dom det bästa jag har!? Tänk om du skulle vara ensam barn? hur kul är det igentligen.. visst du kanske blir lite bortskämd och så.. men om dina föräldrar ska bort en kväll och du måste vara ensam.. hur kul är det på en skala? ifall du inte hittar en kompis att vara med. Tänk hur mycket roligare du får om du skulle ha ett syskon? En viktig sak som jag endå tycker är att man inte tjallar på varandra. om det absolut inte hänt VÄRSTA grejen. men annars.. ge fan i att tjalla för tänk, en dag så kanske du gjort något som du kanske inte vill berätta och ditt syskon får reda på det. då kanske inte den tjallar på dig. hur skönt e inte det lixom? Men det klart om man skulle hata sitt syskon så måste det ju verkligen hänt något som är hemskt eller så. annars så tror jag fan inte att man verkligen menar det när man säger att man hatar den! aja hehe slut på allvaret det var min åsikt! ;)
bilden på min bror är tagen från dessi. 
men här har vi mina fina syskon. ni gör mitt liv lite ljusare :)

Kommentarer
Postat av: Phototopia

mathilda du är så gay ibland :P du måste tänka på att du och dina syskon har en liiite speciell relation. inga andra har det som ni har typ och då kan man inte riktigt säga att man är sådär. när man läser detta så låter det helst seriöst för mig att du typ är kär i dom.. menar inget illa men det beror helt på hur nära man är och vilka sorts människor man är släkt med. syskon är inte det bästa i världen. syskon är bara något du tvingats att leva med , gillar du dom så har du tur, familj är människor du inte väljer själv att leva med dom bara finns. men det finns idioter och älskvärlda människor. du har tur som har niklas som bror. Olivia är snäll hon me men kan inte säga lika possetiva saker om henne för hon e så pass liten och jobbig för att jag ska kunna avgöra hur hon blir som vuxen. MEn som sagt. du måste förstå att alla inte har perfekta syskon så det är 1000 procent normalt att inte gilla dom på de sättet. plus syskon brukar NORMALT inte sitta och gosa och leka på det sättet som ni kanske gjort förut. det är fett skönt att vara ensambarn även fast jag har syskon någon annan stans i svergie. och jag är jävligt glad att jag inte bor me dom även fast det kanske skulle vara kul. och hur mkt du än älskar dom så tänk på att du har haft jävligt mkt TUR , det är inte så ALLA har. Att ni har umgåts är väldigt ovanligt men fint. Men det är jävligt mkt tjat om dina syskon... jaja ni börjar växa upp. det är onormalt att vara så close som du påstått att tex du och niklas varit. Dock så säger han ju typ tvärt om. men som sagt, förvänta dig inte att det är normalt och att alla är idioter som hatar sina syskon, för det är bara ni som har haft det så pass " bra " . inte bara ni i världen såklart. men de ända jag någonsin träffatn eller hört talas om. som sagt.. menar inget illa men de e lite för mkt :) kram

2010-12-29 @ 17:23:04
URL: http://phototopia.blogg.se/
Postat av: Phototopia

asså hoppas du förstår, jag menar bara att du ska vara glad att NI varit close och så pass snälla mot varandra.

dra inte alla över kanten som inte " gillar sina syskon"

klart man bryr sig om dom, men hata säger typ exakt alla under sin uppväxt. :) <3

2010-12-29 @ 17:30:26
URL: http://phototopia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0